Lancering van de eerste Essence Maker Shop


Als toonaangevend beautymerk heeft essence het voor elkaar gekregen om een mondiale trend te vertalen in een totaal nieuw winkelconcept

Op het eerste gezicht zijn mass-market en trend expertise misschien geen perfecte match – maar het cosmeticamerk
essence bewijst dat de twee een onverslaanbaar duo kunnen zijn.

Als toonaangevend merk in de beautymarkt opent essence op 12 mei de allereerste Maker Shop in Berlijn, in het trendy Mitte district.
Het is geen pop-up store in de traditionele zin van het woord; essence wil de mondiale do-it-yourself trend richting het grote publiek brengen, voor een optimale beleving.
Het draait bij deze trend allemaal om het maken, ontwerpen en vormgeven van je eigen creaties.
De wereldwijde “maker movement” wordt geassocieerd met de DIY trend en geeft uiting aan de wens tot meer individualiteit. essence signaleerde de ontwikkeling en interpreteerde deze voor de cosmeticamarkt.
De essence Maker Shop brengt de trend naar de beautywereld, die hiermee wint aan individualiteit en persoonlijkheid.

OP MAAT GEMAAKTE LIPGLOSS EN UNIEKE NAGELLAKKEN – DE ESSENCE MAKER SHOP MAAKT HET MOGELIJK.

In de essence Maker Shop worden bezoekers co-producers en krijgen de mogelijkheid hun eigen lipgloss te creëren.
Met behulp van een groot kleurenwiel kunnen alle gewenste kleurcombinaties worden gemaakt.
Niet alleen is de samenstelling van de kleur individueel, ook de finish (mat of glanzend) kan gekozen worden op basis van persoonlijke voorkeur.
Door glitter of geur toe te voegen wordt de individuele keuze compleet!
Na het bottelen van de nagellak kan de verpakking natuurlijk ook nog worden gepersonaliseerd.
Maar dat is nog niet alles! essence heeft zich ook verzekerd van de exclusieve rechten voor de innovatieve La Nail Revolution nagellakmachine.
Deze tool kan kleding of accessoires scannen; dankzij de Nano Drop technology worden de kleuren exact gereproduceerd.
Slechts twee minuten later rolt de matchende nagellak uit de machine.

Cosnova, het bedrijf achter de beautymerken essence, CATRICE en L.O.V (verkrijgbaar in oa Duitsland), ziet zichzelf niet alleen als producent van decoratieve cosmetica, maar ook als pionier op het gebied van mode en trends.
De Denk Tank, een afdeling die speciaal in het leven is geroepen om de ‘maker movement’ in kaart te brengen, laat zien welk belang het internationaal sucesvolle bedrijf hecht aan dit gebied.
Durven, creatief denken en voortdurend de bestaande conventies bevragen – dat zijn de kernwoorden die de afdeling
tekenen.

Het concept van de store is bedacht door de Denk Tank, in samenwerking met cosnova’s vaste leverancier ARNO en
studenten van diverse Duitse universiteiten.
Het bureau DFROST in Stuttgart tekende voor het conceptuele design.
In dit ontwerp staat de inspirerende cosmetische omgeving voorop, om zo de creativiteit van de bezoeker optimaal te stimuleren.

De feestelijke opening van de essence Maker Shop vindt plaats op 12 mei 2017.
De essence Maker Shop in Berlijn is geopend tot juli 2017.

HET ADRES:
Große Präsidentenstraße 10
10178 Berlijn (vlakbij Hackesche Höfe)
Openingstijden: Donderdag tot en met zondag van 13.00-20.00 uur

CREËER JE EIGEN BEAUTY EXPERIENCE!

 

Facebooktwitter

Hallo

Volg mij
Facebooktwitterinstagram
Archief